این تخلفات و جرایم اینترنتی انواع گوناگونی دارد از جمله:

  1. دسترسی غیرمجاز و سرقت اطلاعات
  2. ایجاد مزاحمت و اذیت و آزار
  3. جاسوسی
  4. توهین و اتهام و فحاشی در فضای مجازی
  5. هک کردن اطلاعات و سیستم های رایانه ای
  6. سوءاستفاده از زنان و کودکان
  7. بزهکاری اینترنتی
  8. حملات سایبری
  9. ایجاد موانع در دسترسی کاربران به وب سایت ها و صفحات مجازی
  10. سوءاستفاده از بانکهای اطلاعاتی
  11. نقض قوانین کپی رایت
  12. ایجاد مسیرهای انحرافی در پرداختهای مالی

و دیگر جرایمی که به آن پرداخته میشود، جرائم و قانون شکنی هایی که توسط سایت های اینترنتی و پیچ های اینستاگرامی و کانالهای تلگرامی صورت می گیرد.

به مواردی از این جرایم و کلاهبرداری ها درذیل اشاره میگردد.

  1. خرید از سایت های نامعتبر ، پیچ های اینستاگرامی غیر واقعی و کانالهای تلگرامی دروغین که پس از سفارش و پرداخت وجه کالایی به مشتری نمی رسد.
  2. دادن اجناس بی کیفیت و تقلبی که با مشخصات کالای اصلی که در سایت ارائه شده مطابقت ندارد.
  3. درخواست واریز وجه با اکانت های فیک از افراد حقیقی.
  4. هک و اختلال در حساب های کاربری اشخاص و یا استفاده از اطلاعات شخصی آنان.

شما حتماً به این فکر خواهید افتاد چنانچه بااین مشکلات روبرو شدید چه کارهایی میتوانید انجام دهید؟ و فرآیند شکایت کلاهبرداری اینترنتی چگونه میباشد ؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ های سوالات برسید.

با توجه به اهمیت و شدت تخلفی که صورت گرفته انواع راه ها برای شکایت از سایت های اینترنتی وجود دارد که در ادامه توضیحات بیشتری داده خواهد شد، لازم است به این نکته توجه نمود که قبل از هر اقدامی برای اطلاع از روند کار و این که شکایت شما به کدام مرجع قانونی مربوط می شود ، بهتر است با گروه وکلای آریا دادیار تماس حاصل فرمایید و با مشاوران زبده و وکیل جرایم رایانه ای و سایبری متخصص این مجموعه در خصوص شکایت تان صحبت نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت فرمایید.

شکایت از سایت های اینترنتی از طریق سامانه اینماد

یکی از روشهای شکایت استفاده از سامانه تخصصی نماد الکترونیکی است ، مراحل ثبت شکایت بدین گونه می باشد اگر عضو سامانه هستید با نام کاربری خود وارد شوید در غیر این صورت لازم است روی قسمت ایجاد حساب کاربری کلیک کنید و یک حساب ایجاد نمایید سپس از نوار شکایت

گزینه رسیدگی به شکایت را انتخاب کرده و بعد از مطالعه آیین نامه چنانچه شکایت تان همچنان برقرار بود آن را ثبت نمایید.

شکایت از سایت اینترنتی چگونه است

در پایان آدرس دامنه سایتی که از آن شکایت دارید را ثبت کرده و کد رهگیری و یا شماره فاکتوری که از آن سایت دریافت کردید را بنویسید، در مرحله بعد حتماً نوع شکایت خود را از بین گزینه های موجود درسامانه را انتخاب نمایید این گزینه ها عبارتند از:

  • عدم تطابق کالا و آنچه در سایت تبلیغ شده
  • عدم تحویل کالا به دست مشتری یا عدم ارائه خدمت
  • دیرکرد در تحویل کالا یا ارائه خدمت
  • عدم ارائه خدمات پس از فروش و یا عدم بازپرداخت وجه

پس از انجام مراحل ذکر شده ، به طور اختصار موضوع پیش آمده را بنویسید چنانچه سند و مدرکی دارید همچون اسکرین شات از صفحه های خرید یا پرداخت از سایت، عکس محصول مشکل دار و یا عکس رسید پرداخت وجه را آپلود نمایید، بعد از انجام همه مراحل گزینه ارسال را زده و شکایت خود را ثبت کنید، در ادامه میتوانید از قسمت وضعیت شکایت ، از روند بررسی آن مطلع گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *